lørdag 1. november 2008

Desperate dager..





Etter snøvær helt ned i lavlandet var det en ting som gjaldt i helga; ski..  Lastet bilen full av ski og stæsj og opp til Røsvatn bar det.  Ble litt skeptisk da det bare var barmark i Bleikvasslia, men satte min lit til at oppe ved Røsvassbukta var det mer snø.  Og for å ta første tur fra Kongstind trenger en forbløffende lite snø.  Men det får da være måte på!!  Selv om jeg hadde med steinskia fristet det veldig lite det som møtte meg.  Kjente litt på vinden i tilfelle PG-forhold, men selvfølgelig feil retning.  Bare å suse hjem igjen.  Hadde såvidt startet da jeg møtte Jonas og Seija.  De skulle på tur uten ski.  Siden jeg jo ikke hadde annet å gjøre ble jeg med dem.  Så ble det tur på Kongstind likevel.  Tok med meg PG'en mest for treningas skyld.  Det gjorde selvfølgelig at det ble mer vind fra feil retning.  Riktig så hustrig ble det, og vanen tro, flatt lys..  Fikk imidlertid preparert underlaget litt til snøen kommer, så får du riper i skiene på Kongstind kommende sesong er det kun din egen feil!  Fikk lunsj og varm sjokolade av Jonas og Seija når vi kom tilbake til bilene.  Fin tur, men nå må det bli snø!  Fort!  Hjelp...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar