søndag 7. juni 2009

Sesongåpning i elvekajakken


Veldig skiftende vær for tida, og da passet det jo godt å innvie elvepadlesesongen i dag. Jonas og Seija var på hugget og inviterte meg med. Vi trodde, til å begynne med, at det var ganske mye vann i elva. Men måleren viste bare 6,5m3/s. Til tross for dette måtte det være endel smeltevann fra breen, for elva var helt grå. Det er den også til vanlig, men ikke så langt oppe som vi bruker å holde oss. Det ble en fin padletur, med gjensyn med de faste surfebølgene (og de samme bunnberøringene..). Etter vi hadde kommet oss i hus, begynte det å hagle og regne. Med andre ord svært god timing!

4 kommentarer:

  1. Hilsen til Helgelendingene! jojo, etter hvert blir det også padlesesong i Tromsø nå. Var på min siste skitur denne sesongen i går.....
    Håper at det også går bra med husbyggingen!

    Hilsen

    Christoph

    SvarSlett
  2. Det er synd at du ikke kommer i gang med hysbyggingen....det er vel en sånn sak med kommunale saksbehandler.....
    Jeg lengter allerede etter neste skisesong, så er det bare å vente på nysnø nå!!!!
    Hilsen også fra Claudia! Ho jobber som gal nå og tjener så mye penger at jeg vurderer å redusere til 20% stilling! Da har jeg mer tid til overs for å gå på topptur!!
    Forhåpentligvis ikke altfor alvorlig, det med din skulder. Men det viser bare en gang til at de største farene ikke er naturlige men menneskeskapede!! Altså: Kast deg ned urørte bratthengene på ski isteden for å gå i løypa!!!!

    Hilsen,

    Christoph

    SvarSlett
  3. Hva skjer? Mister propell himself har da ikke lagt på sofaen siden juni??? Ikke engang med vond skulder? jeg etterlyser aktivitet på bloggen!!!!

    God klæm frar ho Nina

    SvarSlett
  4. Hehe.. Ikke mye sofasliting her nei. Men husbygging og jobb. Har ikke satt opp ferie og må dermed jobbe dobbelt samtidig som huset skal opp. Noen fridager har jeg hatt, men PG, kite og padling er foreløpig utelukket pga skuldra. Litt slakk line og sykling har det blitt. Men til neste år!!
    Tror du må logge deg på og legge inn litt turbilder inntil videre..

    Klem fra sofagrisen...

    SvarSlett