søndag 15. april 2012

Jørntinden

Jeg og Pavel tok turen til Jørntinden i finværet i dag.  Ingen forhåpninger om pudder og svært lave forhåpninger om slush.  Ble selvfølgelig bare steinhard skare, men når været er så fint spiller det ingen rolle.  Null vind i dag.  Med kun kort tid igjen til toppen, ble jeg oppringt av luftambulansen som hadde lyst å trene på å fly med redningsmann og pasient hengende under.  Om vi hadde lyst å være med? !!  Hehe, jeg og Pavel var svært lette å overtale.  Hvem sier vel nei til litt airtime?  Ble plukket opp etter en spektakulær overflygning og fløyet til et egnet landingssted.  Så var det ut med tau og stæsj og før jeg visste ordet av det hang jeg og redningsmann André under helikopteret.  Så ble vi etter en luftig runde satt ned på nøyaktig samme sted før det ble en runde til.  Etter dette var det Pavel som måtte til pers.  Samme prosedyre på ham, mens jeg knipset litt.  Dette øver de visstnok på veldig ofte, og må da ha villige markører.  Tror jammen både jeg og Pavel stiller opp neste gang hvis det skulle bli aktuelt...
Når så crewet var fornøyd med dagens øvelse var det bare for meg og Pavel å tusle til topps og nyte sola ei stund før nedkjøringa.  Ble litt tam den etter dagens opplevelser, men som alltid fint å være ute i sola!
Pavel fotograferer innover nordvatnet
Luftambulansen, med base i Brønnøysund passerer oss
Svært helikopter...
Det rigges til øvelse
Først litt airtime på meg..
Så Pavel sin tur
Mye stæsj..  Håper jeg aldri får bruk for dette på ordentlig!
To fornøyde "pasienter"
Pavel nyter medbrakt
Toppen
Pavel på toppen
Fant visst en flekk med pudder..
Jammen kom det litt pudder når jeg var nesten nede i Korgen:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar