søndag 11. oktober 2009

Steinlikammen




Sen start i dag siden det var historisk tett tåke. Klarnet opp til slutt og jeg startet fra bilen kl. 13. Litt plundrete å gå opp første biten. For mye snø til å gå på føttene, men egentlig litt for lite for ski. Litt lengre opp ble det bare sykt mye løssnø, og siden jeg var alene måtte jeg gå først hele tiden... Tungt! Skulle egentlig helt bak på 1000-metern og hente inn en fjelltrimpost, men den sene starten gjorde at jeg avblåste det forsøket. Trenger nok litt bedre tid da. Fantastiske forhold i øverste delen av lia, men man måtte være nøye med hvor man la sporene for det er absolutt ingen hold i bunnen. Noe steinkontakt ble det, men i dag hadde jeg steinskia så det var ikke så nøye. Pakka skia på sekken og gikk ned de siste 100 høydemeterene. En fin smak på vinteren!

2 kommentarer:

  1. Jag vill också åka puder! Har inte kommit iväg på någon tur alls ännu. Kommer kanske ner och gör dig sällskap på någon tur i november...

    SvarSlett
  2. Hei Jonas!

    Hadde vært pang om du tok deg en tur! Ser ut som det blir dårlig med snø den nærmeste tida, men i november er forholdene sikkert fullt på høyde med det beste i Canada...

    SvarSlett