søndag 6. juni 2010

Endelig paragliding!




På grunn av husbygging og en lei skulderskade fløy jeg ikke i det hele tatt i fjor. Da jeg så skulle fornye lisensen min i år, ble det stopp. En må nemlig fly et visst antall turer og timer hvert år for å beholde lisensen. Men i dag var det instruktør på Nesna, så han tok en utsjekk på meg så får jeg det i orden.
Kan vel røpe at jeg var litt nervøs på start etter halvannet år på bakken... Men starten gikk fint og snart var jeg i lufta. Etter regnbyger tidligere på dagen, klarnet det opp og ble litt solgløtt. Og det fikk igang termikken. Fikk skrudd noen fine bobler idag. Hadde på det meste 8m/s i stig, men fløy ut av løftet i 600 meters høyde. Syntes det greide seg for en rusten pilot.. Forøvrig ble det rapportert -2 grader av værstasjonen vår på 400 meter, så etter 47 minutter landet jeg med stivfrosne fingrer (sommerhansker..). Ble akkurat tid til å hive vingen i bilen og rekke ferja. En fantastisk artig dag på Nesna.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar