lørdag 23. mars 2013

Jørntinden

Etter vindens herjinger den siste uka var pudderforhåpningene ikke så store.  Men jeg hadde en idé om at nordvestrenna på Jørntinden kunne diske opp med litt av det hvite stoffet.  Slu som jeg er, greide jeg å selge det inn til flere av mine gode skikompiser.  Så da ble vi fire stykker på tur i dag; Mona, Pavel, Arne og jeg.  Og ikke å forglemme evig ivrige Pluto.  Forhåpningene steg og sank i takt med pudderflekker og betongskare helt til vi entret renna.  Der ble det bare betongskare, faktisk avløst av etpar flekker blåis...  Det ble så vanskelig å traversere og også å gå rett opp at tilslutt fikk man sette skiene på sekken og traske til fots!!!  Så dere som hater ski: nå er det muligheter til å nå topper uten ski, kanskje tilogmed på stilettheler..  Vel, vi kreka oss til toppen, nøt litt sol innimellom og satte utfor.  Gikk greit å kjøre og treningseffekten ble jo super, som alltid.  Og humøret og galgenhumoren var på topp i den fantastiske gjengen!  Men nå er det blodig alvor: vi trenger en halvmeter pudder!  Fort!
Mona, Pluto og Pavel forbereder seg til nedkjøringa

Kald vind på toppen, så vi prøvde å finne litt ly

Pluto slapp puddertrikoten i dag.  Men tror han syntes det var litt kjølig på toppen.

Arne er klar

Pavel pakker bort fellene og forbereder seg til en krevende nedkjøring

1 kommentar:

  1. +1 ... pudder kommer på mandag så blir det bedre igjen!!!

    SvarSlett