lørdag 30. mars 2013

Påskeaften

Med nok ei laber værmelding gikk vi for opptråkkede spor på Jørntinden.  Vel, opptråkka og opptråkka..  Nye 20 cm pudder hadde det kommet! :-)  Men lavt skydekke så toppen gidda vi ikke gå for.  Uansett best pudderkjøring i skogen.  Henry og Arne satt på med meg og så kom Vegard kjørende fra Korgen.  Gikk helt opp på flatene første gangen i tilfelle det skulle være fint mot toppen.  Men den så vi ikke, så da rev vi av fellene.  Da vi hadde gjort det, klarnet det selvfølgelig litt opp..  Men vi var nå så gira på nedkjøringa at vi ikke lot oss lokke lengre opp.  Valgte igjen renna ned mot veien og ble ikke skuffa.  Hadde besøk av Pluto akkurat før vi starta nedkjøringa, men det skulle bli det siste vi så av han på lenge..  Surfet ned til bilene og spiste litt før det bar oppover igjen.  Speida lenge etter Pluto, men ingenting å se.  Litt vanskeligere å kjøre ned nå, siden det hadde tetnet til med skyer og blitt flatt lys.  Men føret var jo helt fantastisk!  Alt i alt en episk pudderdag!
Pluto dukket ikke opp nå heller, så etter mye leting og varsling av etpar forhenværende Statkraft-kolleger, satte jeg buret hans på parkeringsplassen og la den svette buffen min inni.  Siden jeg hadde passasjerer med meg måtte jeg kjøre hjem med dem før jeg kunne lete videre.  Kjørte dem hjem i full fart og slengte soveposen inn i bilen og startet oppover igjen.  Så fikk jeg telefon fra Øystein som hadde kjørt seg en tur fra hytta si og sett etter Pluto, og jammen lå han ikke og frøs i buret..  Må si at lettelsen ble stor da.  Været hadde nemlig forverret seg med kraftig snøfall og noe vind.  Kjørte på hytta til Øystein og henta en glad hund, som nok var noe sliten.  Men han hadde fått førsteklasses stell!

Filmsnutt fra dagen

Renna, akkurat i skogsgrensen

Vegard og Arne

To glade gutter

Fire glade gutter..

Upåklagelig føre!

Linjevalg diskuteres

Vegard passerer

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar